• Slovenčina (Slovenská republika)
  • English (United Kingdom)


Home Fotografické kurzy Víkendové fotokurzy MESIAC FOTOGRAFIE MASTER CLASS: Ako zachytiť náladu a atmosféru na fotografii
MESIAC FOTOGRAFIE MASTER CLASS: Ako zachytiť náladu a atmosféru na fotografii

alt

Ako zachytiť náladu a atmosféru na fotografii
Lektor: Mustafa Dedeoğlu
Dátum: 5. 11. 2017
Cena: 100 eur
Počet účastníkov: maximálne 12
Miesto: Stredoeurópsky dom fotografie, Prepoštská 4, Bratislava



Informácie o dostupnosti miest a prihlásenie: Mgr. Veronika Paštéková, 0905 127 185, Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript.
Workshop bude tlmočený do anglického, prípadne slovenského jazyka.

Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript. Mustafa Dedeoğlu je jedným z najznámejších tureckých pouličných fotografov. Narodil sa v Istanbule v roku 1978. Umelec vo svojich dielach kladie dôraz na kompozíciu, príbeh, ktorý chce vyrozprávať, emocionálnu hodnotu obrazu a jeho estetické kvality. Mustafa Dedeoğlua vystavoval v Rusku, Španielsku, Bosne a Hercegovine, Gruzínsku, Kosove, Macedónsku, Grécku, Spojených štátoch, Rumunsku, Litve, Iráne, Srbsku, Poľsku, Českej republike, Čiernej hore, Bielorusku a vo Francúzsku.


Téma masterclass:
Pre fotografov je často zložité odrážať náladu a atmosféru momentu. Mustafa Dedeoğlu vám poskytne informácie o tom, ako správne na svojich fotografiách zvečniť atmosféru – rovnako v zmysle teoretickom, ako aj v zmysle obyčajnej technickej zručnosti. Bude rozprávať o svojej osobnej ceste k fotografii aj o svojich skúsenostiach s fotografovaním.

alt alt

Program masterclass:
Predstavenie autorovej cesty k fotografii a jeho uhla pohľadu na fotografiu (s videom).

Techniky a profesionálne rady:
Ako zachytiť náladu a atmosféru na fotografii.
Spontánnosť vs. póza.
Zváženie osvetlenia.
Používanie blesku a ISO.
Využívanie širokej clony.
Scéna a prostredie.
Zachytenie emócií.
Zdôraznenie textúry.
Editovanie fotografií.
Vzhľad filmu a experimentovanie s čiernou a bielou.

Posudzovanie portfólií:
Prehliadka domácich prác účastníkov, diskusia o prinesených fotografiách, rady do budúcna.

alt alt

Vyjadrenie autora:

Hlavnou cestou, ktorou som sa pri fotení rozhodol vybrať, bola pouličná fotografia. Ponúka mnohé zhody náhod a okolnosti zlievajúce sa do pôsobivých príbehov. O svojich fotografiách rád premýšľam skôr ako o príbehoch než o obyčajnej dokumentácii. Fotografovanie je pre mňa druhom sebavyjadrenia, uzrozumenia sa s tým, ako vnímam seba a svet okolo seba, aké pocity vo mne vzbudzuje. Prináša tiež radosť z prekvapení, nové príležitosti, nové začiatky, nové dojmy, nové strety, nových ľudí, nové vzťahy, nové príbehy. Fotografický štýl vo mne asociuje skôr odraz autorovej osobnosti a individuálneho pohľadu na svet než len obyčajný sled fotografií podobajúcich sa vizuálnou formou alebo fotografovaných rovnakou technikou. Keď pátram po obraze svojej ďalšej fotografie, hľadám emocionálnu hodnotu, pocity, ktoré bude v divákovi vyvolávať. V procese fotografovania sa v prvom rade sústreďujem na kompozíciu s nepostrádateľným dôrazom na estetickú stránku obrazu – ďalší koncept, ktorý si cením. Je pre mňa podstatné, aby sa ľudia, ktorých fotografujem, či už s ich zvolením alebo bez neho, po zhliadnutí fotografie cítili dobre. To isté platí pre vonkajšieho pozorovateľa. Vzhľadom na to, ako chápem úprimnosť a autentickosť, silno verím v to, že umenie môže človeka meniť, dodávať mu sebaistotu a nástroje na sebarealizáciu a sebavyjadrenie. Len potom môže byť naozaj slobodným duševne i spoločensky. Inšpirujem sa čierno-bielosťou, verím, že najlepšie vyjadruje komplexnosť vizuálneho príbehu v pouličnej fotografii, umožňuje plne sa sústrediť na obraz samotný, čím zdôrazňuje dôležitosť kompozície. Čiernobiela fotka je zároveň oveľa dramatickejšia. Napriek tomu rád fotím aj farebne, najmä v prípadoch, keď považujem vizuálnu dominanciu farieb za vhodnú – ak chcem zvýrazniť niektoré elementy obrazu alebo zdôrazniť niečo prírodné či živé. Pri vystavovaní najradšej pracujem s výtlačkami s veľkosťou 30 x 40 cm alebo 50 x 70 cm. Napriek tomu občas vyberám väčšiu mierku, ak je príbeh, ktorý fotografia reprezentuje, lepšie vnímateľný vo väčšom meradle – napríklad keď chcem zdôrazniť dôležitosť okolia, prostredia, priestoru. V poslednom čase som pracoval na viacerých fotografických esejach. Som veľmi vďačný, že som mal niekoľko príležitostí vystaviť jeden z týchto projektov s názvom „Večné mesto Istanbul a tváre“ vo viacerých krajinách. Je mojím zámerom pokračovať v zdieľaní svojich diel s milovníkmi fotografie po celom svete.

 

 
Sponzori / O organizácií / Kontakt / SiteMap / Unsubscribe
Sedf.sk